Umumiy

Flutter o’rganayotganda bu xatolarni takrorlamang!

Flutter ilk marta Developer Community-ga 2018 yilda taqdim etilgan va shundan beri Flutter va Flutter hamjamiyati tez sur’atlar bilan o’sib bormoqda! Ammo, odatda, odamlar Flutterni o’rganishda bir nechta xatoga yo’l qo’yishadi va tez orada unga qiziqish yo’qoladi. Keling, bular qaysi xatolar ekanini ko’rib chiqaylik!

0. Flutterdan oldin hech bo’lmaganda OOP tushunchalarini o’rganing!
Bu eng muhim nuqta. Agar siz Native Development-ni bilmasangiz, Flutterni o’rganishingiz mumkin. Ammo agar siz OOP tushunchalarini bilmasangiz, Flutterni o’rganish siz uchun juda qiyin bo’ladi. Biroq, Native Developmentni (Android yoki iOS) bilish har doim Flutter uchun ortiqchalik qilmaydi.

  1. Faqat darsliklarni tomosha qilmang yoki hujjatlarni o’qimang. Quring!
    Faqat o’quv qo’llanmasini tomosha qilish yoki hujjatlarni o’qish sizni yaxshi dasturchiga aylantirmaydi. Bu qaysi tilda bo’lishidan qat’i nazar, developerlarning umumiy xatosi. Odamlar shunchaki darslarni tomosha qilishadi va mashq qilishmaydi. O’rgangan narsangizdan hech bo’lmaganda kichik loyihani yaratishingiz kerak.
  2. Darsliklarni tomosha qilayotganda kodlamang
    Ha. Darsliklarni tomosha qilayotganda kodlash kerak emas. Buning o’rniga 3-4 ta video tomosha qiling va keyin ularni ko’rmasdan yana bir xil kodlang. Agar siz o’qituvchi bilan birga kodlasangiz, siz harakat qilmaysiz, balki o’qituvchi sizni boshqaradi. Endi agar siz haqiqatan ham o’qituvchi bilan birga kodlashsangiz, albatta, siz flutterni o’rganganingizni his qilasiz, lekin tez orada o’zingiz dasturni noldan kodlay olmasligingizni tushunasiz!
  3. Nimani yasasangiz, GitHub-ga yuklang!
    Amaliyot uchun nima tuzsangiz, GitHub-ga yuklashingiz kerak, hatto u kichik hisoblagich ilovasi bo’lsa ham. Bu sizni Git-da Flutter bilan bir qatorda malakali qiladi. Shuningdek, u sizning GitHub profilingizni yaratadi.
  4. Ba’zi vidjetlar nima uchun ishlatilishini o’rganishingiz kerak!
    Flutter-da minglab vidjetlar mavjud. Nima uchun ma’lum bir vidjet ishlatilganligini o’rganishni boshlashingiz kerak. Masalan, MaterialApp nima uchun ishlatilishini yoki Scaffold nima uchun ishlatilishini yoki MaterialAppsiz ilova yaratish mumkinmi? Bu savollarga javob olish muayyan vidjetlarni yaxshiroq tushunishingizga yordam beradi. Bu sizga ishonchni oshiradi va tez orada qaysi vidjetlarni qayerda ishlatishni tushuna boshlaysiz.
  5. UI yoki ilovalarni klonlash bilan boshlang
    Flutter – bu birinchi navbatda UI asboblar to’plami. Shuning uchun siz Flutter yordamida foydalanuvchi interfeysini ishlab chiqishni yaxshi bilishingiz kerak. Bu sizga Flutter vidjet daraxti va Flutter vidjetni qanday ko‘rsatishini tushunishingizga yordam beradi.
  6. Kodni “debug” qilishni o’rganing!
    Hamma joyda chop etish bayonotlaridan foydalanishni to’xtating! Print bayonotlari albatta qulay, lekin IT sanoatida “la’nat” hisoblanadi. Buning o’rniga, agar siz chop etishdan foydalanmoqchi bo’lsangiz, loggerlardan foydalanishingiz mumkin. Kodni debug qilishning eng yaxshi usuli bu to’xtash nuqtalaridan foydalanishdir. Shu tarzda siz ilovangiz yoki foydalanayotgan kutubxonangiz oqimini ham tushunasiz.
  7. Pub.dev saytida kamida bitta paketni nashr eting
    Bu sizga o’z paketingizni qanday nashr qilishingiz mumkinligini tushunishga yordam beradi. Bu sizga boshqa paketlar qanday ishlashini tushunishga ham ko’maklashadi. “AnimatedButton” kabi oddiy UI paketini ham nashr qilishingiz mumkin. Lekin o’z paketingizni nashr qilish sizga paketingizni qanday boshqarishingiz mumkinligini, ularni yangi o’zgarishlar asosida qanday versiyalashni, muammolarni qanday hal qilishni va GitHub-da so’rovlarni qabul qilishni va hokazolarni tushunishga yordam beradi.

Flutterlashda charchamang!

Prev Next